9.8.2011

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Siellä se valmistuu, toisella koneella, uusi pohja ja suunnitelma tulevaan kotiin.
Meillä tämä suunnittelu menee niin, että yhdessä lyödään isot päät yhteen ja kerrotaan (painokkaasti) puolillamme mitä halutaan. Sitten kinataan. Ja sitten kun minä olen kinan voittanut, niin aletaan lyömään suunnitelmia paperille ja koneelle...




No vitsi vitsi... ei ole vielä ainakaan tähän päivään mennessä tarvinnut kinata. Kun maku on niin samanlainen, on aivan sama kumman suusta se idea tulee, se tuntuu omalta joka tapauksessa. Ainoastaan minun ihannoimmia ja himoitsemia retro-funkkis-kalusteita pitää ensin vähän "myydä" toiselle. Yleensä myyjä kuitenkin osaa hommansa ja kaupat tulee... Kyllä niitä herkkupaloja pitää olla!

Meillä on jo 98 prosenttisen selvät sävelet, mitä taloon tullaan tekemään ja millä tavalla. Muru piirtelee ideat ArchiCADilla koneelle ja minun vastuulleni jää sitten (murun sanoin) ne Inno-Marko-hommat sekä (yllätys yllätys) kustannuslaskenta ja budjetin valvonta.



Mutta mikäs sen mukavampaa, kuin tehdä sisustussuunnitelmia ja miettiä kalustehankintoja... . Ja kyllä minä siinä ohessa ehdin myös välillä hipsiä häiriköimään uusila ideoilla ja kertomaan, että miten kaikki tulisi tehdä.  =)

(kuvat Alvhem ja BoConcept)

2 kommenttia :

  1. Onhan uuden kodin projekti aika työlästä, mutta eikös se niin mene että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!:)
    Itselläni ainakin kädet syyhyäisi etenkin sisustuspuolta suunniteltaessa :D

    VastaaPoista
  2. Työlästä, mutta ah niin ihanaa =)

    VastaaPoista